Close
GEZONDE SNACK: GEROOSTERDE KIKKERERWTEN

GEZONDE SNACK: GEROOSTERDE KIKKERERWTEN

Je doet ze misschien weleens door een salade of curry, maar kikkererwten zijn geroosterd ook een makkelijk en gezond tussendoortje. Voor mee naar werk of school, maar ook lekker om tijdens een verjaardag op tafel te zetten.

Ingrediënten:

  • 1 blikje kikkererwten
  • 1 flinke el olijfolie
  • 1 tl paprikapoeder
  • 1 tl komijnpoeder
  • 1 mespuntje chilipoeder

En zo maak je ze:

  1. Verwarm de oven voor op 200°C.
  2. Spoel de kikkererwten schoon en laat goed uitlekken.
  3. Meng de olijfolie en kruiden in een kom en roer de kikkererwten erdoor.
  4. Leg ze daarna op een met bakpapier beklede bakplaat. Schuif 30 à 35 minuten in de oven. Schud je bakplaat halverwege een keer, zodat alle kanten knapperig worden.
  5. Even laten afkoelen en… aanvallen maar! (Of bewaar ze in een potje voor later ;-))

Enjoy!

geroosterde kikkererwten
Behalve als lekkere snack doen geroosterde kikkererwten het ook goed in deze kerriewraps met hummus en gegrilde groenten!

Leave a Reply