Close
vegan buddha bowl

VEGAN BUDDHA BOWL MET GEGRILDE BLOEMKOOL

Ben jij ook zo’n fan van buddha bowls? Na het vorige recept met pompoen en edamame heb ik de smaak te pakken en maak ik elke week wel een andere lekkere vegan buddha bowl. Zoals deze variant met gegrilde bloemkool, kikkererwten en couscous proberen. Bekijk het recept!

Ingrediënten (voor 2 vegan buddha bowls):

  • 2 porties couscous
  • 1 bloemkool
  • 1 grote rode paprika
  • 130 gr kikkererwten
  • Twee handjes kiemgroente
  • Twee handjes cherrytomaatjes
  • Naturel hummus (van de supermarkt of zelfgemaakte hummus)
  • Kerriepoeder
  • Paprikapoeder
  • Olijfolie

En zo maak je ze:

  1. Verwarm de oven voor op 180°C (grillstand).
  2. Snijd de bloemkool in stukjes en spoel de kikkererwten schoon.
  3. Leg de stukjes bloemkool en kikkererwten op een met bakpapier beklede bakplaat. Kruid de bloemkool met een beetje olijfolie en kerriepoeder en kruid de kikkererwten met olijfolie en paprikapoeder. Rooster alles nu 20 minuutjes in de oven.
  4. Bereid de couscous zoals op de verpakking staat aangegeven.
  5. Snijd de paprika in stukjes.
  6. Bedek twee kommen met couscous en leg hier alle groenten en peulvruchten bij.
  7. Serveer jouw buddha bowl met kiemgroente en hummus.

Enjoy!

Variatietips

Je kunt met buddha bowls zoveel variëren als je zelf wil! Vervang bijvoorbeeld de paprika voor avocado, de bloemkool voor gegrilde courgette of broccoli, de kikkererwten voor cannellini bonen en de naturel hummus voor hummus met een smaakje. Super simpel!

vegan buddha bowl
Wat zit er in jouw favoriete buddha bowl?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *